Vanaf 1 juli gaat Saint-Gobain Benelux een nieuwe fase van transformatie in, een fase waarin teams nauwer samenwerken en dichter bij de behoeften van de markt staan.
De vernieuwde structuur maakt het mogelijk om wendbaarder en efficiënter te werken en beter aan te sluiten bij de verwachtingen van de klanten en partners. Deze nieuwe structuur, volledig in lijn met de wereldwijde strategie van de Groep, geeft lokale CEO’s meer verantwoordelijkheid en stimuleert diepere samenwerking tussen expertisedomeinen.

“Deze transformatie gaat evenzeer over mentaliteit als over structuur. We bouwen aan een toekomstbestendige organisatie die sneller inspeelt op de markt en sterker verenigd is in haar doel.”
Richard Juggery, CEO van Saint-Gobain Benelux
Waarom deze verandering?
Het leiderschapsteam werkt nu met een gedeelde visie en duidelijke verantwoordelijkheden:
- Bas Huysmans, Chief Operating Officer, leidt Operational Excellence en stroomlijnt de dienstverlening.
- Mark van Houten, CEO van Saint-Gobain Solutions Benelux, ontwikkelt marktgedreven oplossingen en versterkt strategische samenwerkingen.
- Frank te Poel, CEO van Saint-Gobain GIM Benelux, verenigt Gyproc, Isover en Mortels in één aanbod voor distributiekanalen.
- Marc Alfonseda Duran, CEO van Saint-Gobain Construction Chemicals Benelux, leidt de integratie van chemische oplossingen voor infrastructuur en directe verkoop.
Zij werken nauw samen met:
- Annie Coppens, CEO van Glass & Glassolutions
- Dennis Wertheimer, CEO van Cultilene
- Benoit Rijobert, CEO van SFIC
Dit kernteam wordt ondersteund door een diverse en ervaren groep leiders in strategische en operationele domeinen:
- Louisa Maréchal-Fabre – CSR Director
- Mathilde Jehanno – Strategy Manager
- Liselore van der Schenk – Legal & Compliance Director
- Florence Vroomen – Project Manager, Transformatie
- Jeroen Diepenmaat – HR Director
- Thijs Potters – Chief Digital & IT Officer
- Quentin Walckiers – CFO
Samen vormen zij één Saint-Gobain team, verenigd in de ambitie om meer waarde te leveren op een eenvoudigere manier.
Een transformatie afgestemd op de markt
Of het nu gaat om klanten, partners of andere marktspelers: deze transformatie is bedoeld om samenwerking eenvoudiger, betekenisvoller en effectiever te maken. Het draait om een beter begrip van marktnoden, het vereenvoudigen van processen en het samen bouwen aan een duurzamere en performantere toekomst.