Bij Saint-Gobain zetten we niet alleen volop in op de ontwikkeling van innovatieve bouwmaterialen, maar ook op het maken van toekomstgerichte en duurzame keuzes.
Toen de verschillende merken van Saint-Gobain, waaronder Gyproc®, vorig jaar hun krachten nog meer bundelden en daarom ook de logo’s uniformiseerden, wilden we dan ook vermijden dat al onze vlaggen met het oude logo op de afvalberg terechtkwamen. Door de vlaggen te transformeren tot handige draagtasjes geven we dit materiaal een tweede leven, en verwijzen we ook symbolisch naar onze inzet voor een circulaire economie.
Voor de uitvoering van dit project kozen we voor DoeDoe Atelier, een lokaal sociaal initiatief dat verrassende nieuwe creaties maakt van restafval. De werknemers van DoeDoe zijn mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die in hun circulair atelier creatief, technisch en op eigen tempo aan de slag gaan met allerhande materialen.
De samenwerking met DoeDoe Atelier sluit perfect aan bij onze kernwaarde "Making the world a better home." Door onze oude vlaggen nieuw leven in te blazen en tegelijkertijd een lokaal en sociaal initiatieven te ondersteunen, illustreren we dat duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid hand in hand kunnen gaan.
Ontdek hier meer over DoeDoe Atelier